-2010-2011: Πολιτιστικό πρόγραμμα: "Πλατείες της πόλης μου στο χώρο και στο χρόνο"

Εκτύπωση
Κατηγορία: Πολιτιστικά
Εργασία μαθητών  Γ΄ Γυμνασίου του  Πειραματικού  Μουσικού Σχολείου Αγρινίου
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Μπεκούλη Ευδοξία, φιλόλογος -  Μαρσέλλου Ελένη, φιλόλογος

Με  τη σκέψη ότι οι πλατείες  αποτελούν  χώρους καταγραφής της κοινωνικής δραστηριότητας του ανθρώπου, αλλά και  χώρους απόλαυσης και ψυχαγωγίας, η Περιβαλλοντική /Πολιτιστική Ομάδα του  Πειραματικού Μουσικού σχολείου Αγρινίου θέλησε να καταγράψει και να μελετήσει τις πλατείες της πόλης μας, να τις δει διαχρονικά αλλά και δια-χωρικά.
Στόχος μας ήταν :
να  βιώσουμε ένα ταξίδι στο χρόνο, μελετώντας την ιστορία καθεμίας και ερχόμενοι σε επαφή με το παρελθόν να κατανοήσουμε γεγονότα της τοπικής ιστορίας.
Οι σκοποί μας ήταν:
Η οριοθέτηση των παραπάνω στόχων προσδιόρισε και τη δομή της εργασίας μας, που είναι η ακόλουθη. Στο α ΄μέρος προσεγγίσαμε σημασιολογικά τον όρο πλατεία και είδαμε την ιστορική του διαδρομή στην Ευρώπη και ειδικότερα στην Ελλάδα. Στο β΄ μέρος ασχοληθήκαμε με την οικιστική ανάπτυξη της πόλης του Αγρινίου και πώς αυτή σηματοδότησε την αναδιαμόρφωση παλιών και τη δημιουργία νέων πλατειών. Στο γ΄ μέρος γίνεται παρουσίαση των κυρίων πλατειών της πόλης μας  που λειτουργούν πολυλειτουργικά και αυτών που αποτελούν νησίδες, προσφέροντας αισθητικές πινελιές. Στο δ΄ μέρος διατυπώσαμε τα συμπεράσματά μας, βλέποντας με κριτικό μάτι  τις όποιες μεταβολές και παρεμβάσεις στο αστικό τοπίο του Αγρινίου.
 
Τα συμπεράσματά μας από το  α΄ μέρος συνοψίζονται στα ακόλουθα:
 
Σχετικά με το β΄ μέρος της εργασίας είδαμε ότι:
Στο Αγρίνιο λόγω της αύξησης του πληθυσμού (εσωτερικών μεταναστεύσεων και εγκατάστασης των προσφύγων) εφαρμόστηκαν ποικίλα από την εκάστοτε δημοτική αρχή πολεοδομικά σχέδια και πραγματοποιήθηκε επέκταση του σχεδίου πόλης.
Η επέκταση αυτή δημιούργησε την ανάγκη δημιουργίας χώρων πρασίνου και πλατειών, έτσι ώστε οι κάτοικοι της κάθε γειτονιάς και συνοικίας να μπορούν να έχουν μια ποιοτική ζωή.
Ωστόσο σε αρκετές περιπτώσεις   αποδείχτηκαν αδύνατες οι εφαρμογές σχεδίων που μετέβαλαν σημαντικά την υπάρχουσα κατάσταση, καθώς τα ιδιωτικά συμφέροντα, η οικοπεδοποίηση και η έντονη αστικοποίηση της πόλης στις δύο τελευταίες δεκαετίες του 20ου αι αποτέλεσαν ανασταλτικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση μιας πόλης με περισσότερες πλατείες που θα είχαν έναν πολυλειτουργικό χαρακτήρα.
 
Στο γ΄ μέρος της εργασίας, που είναι και το εκτενέστερο, το ταξίδι μας κατέδειξε ότι κάθε πλατεία έχει τη της ιστορία, τη δική της ταυτότητα και σημασία για τη ζωή στην πόλη. Οδηγοί μας σε αυτή μας την προσπάθεια υπήρξαν βιβλιογραφικές σχετικές με το θέμα αναφορές,  οι προφορικές μαρτυρίες ανθρώπων που έχουν ζήσει τις  δραστηριότητες που αναπτύσσονταν γύρω από τις πλατείες, άρθρα στον τοπικό τύπο,  η βιωματική μας εμπειρία που αποκομίσθηκε  από την επίσκεψη των ομάδων στις πλατείες.
 
Στο δ΄ μέρος της εργασίας διατυπώσαμε τα συμπεράσματά μας
Το Πρόγραμμα παρουσιάστηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων με Power Point  και βίντεο, την Τετάρτη, 13 Απριλίου και παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές του σχολείου.
Warning: No images in specified directory. Please check the directoy!

Debug: specified directory - http://gym-mous-agrin-old.ait.sch.gr/images/stories/simpleImageGallery/programmata/plateies2011